För mycket liv, för lite tid.

Det är mycket nu. Men inte så att det svämmar över. Jag visste inte att det kunde vara såhär att plugga. Hur najs som helst. Visst, lite ångest är det ju alltid, men det är långt ifrån den panik jag har känt i snart tre år på ett överbelamrat program med orimliga krav.

Första tentan igår, och mitt första VG för hösten. Jag kan inte säga att jag är annat än nöjd. Firade med att nästan somna på Magnus Betnér på Kåren igår. Det var första gången jag fick se honom live så det var skoj, även om jag var så trött så att jag nästan somnade ståendes vid bordet med mellanölen i ett krampaktigt grepp. Magnus bjöd på en helt okej show, och var lika arg som vanligt, men jag som är utbildad i informationsdesign och vet betydelsen av att anpassa sig till den målgrupp man vänder sig till tycker att han kanske borde tänka över vilka han egentligen talar till och inte bara förutsätta att alla är trångsynta och provoceras av att någon säger fitta på scen. Inte heller bisexualitet eller alkoholism är något som studenter upprörs över, då mer eller mindre tvivelaktiga sexuella experiment och något överdriven alkoholkonsumtion tillhör vår vardag. Herr Betnér borde åka med på en studentfest vid något tillfälle och se vår vardag, så får vi se hur han skulle reagera.

Invasionen av Dalarna skedde för övrigt i helgen. Mycket över förväntan måste jag säga. Det var trevligt att nästan hela SovSäx var med (saknade dig LS) och att vi dessutom fick tre nya medlemmar efter helgen. Folk höll på att trilla av stolen när de fick reda på att vi nu har valt in två killar i vår fagra flickförening. Trevligt är det i alla fall, och det gillas mycket att vi har fått utökning i Familjen.

I övrigt bjöd Invasionen på massor av regn, förargelseväckande beteende och allmän nakenhet. Mycket trevligt med andra ord. Jag och min vackra man gick och la oss tidigt på fredagen, efter att ha haft mycket romantiskt moment på en blöt och kall balkong, men lördagen pågick fram till småtimmarna. Det finns alldeles för många foton på yours truly i hemska positioner och situationer, men det var verkligen hur roligt som helst. Dessutom så genomförde SovSäx ett av våra bästa spex hittills. Naturligtvis finns det på youtube, och ska naturligtvis delas med av som sig bör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0