Knäckt och knådad.

Dagen har flytit på genom en mindre hinna av förvirring och yrsel. "Dina ögon är inte suddiga, hela du är suddig" sa IG till mig idag under föreläsningen. Jag fnissade och höll med.

Anledningen till min totala förvirring är att jag i morse var hos sjukgymnasten. Han klämde, böjde, sträckte, knäckte och gav mina muskler små elchocker tills jag vimmelkantig lämnade hans kontor med ett gäng övningar i handen. Domen lyder att min kropp är alldeles för överrörlig på det stora hela men inte överallt, vilket ställer till problem. Dessutom är det en del överansträngda muskler i korsrygg, bröstrygg och höger axel. Så nu är det lätt träning med fokus på corestabilitet som gäller framöver. Inte helt roligt, speciellt eftersom det kommer att göra ont, men det är värt det.

Massivt godissug idag. Hade smått sexuella fantasier om stora godispåsar fyllda med plockgodis och övervägde att ge upp allt vad diciplin heter och springa iväg till ICA och stilla detta begär. Men icke. Mitt överjag tog överhanden och bestämde att det skulle bli torskgratäng och fruktsallad istället. Så därför tänkte jag dela med mig av den godaste tonfiskgratängen hittils.

Tonfiskgratäng Tagliatelle

För 4-6 personer.

Ingredienser

Tagliatelle för 4 personer
2 burkar tonfisk i olja
2 förp Minimatgrädde
1 dl chilisås
½ dl sweet chili sauce
Purjolök, strimla en bit på ca 10-15 cm
2 tsk citronpeppar
Salt
Riven ost (gärna nån med lite smak, typ Västerbotten)

Sätt ugnen på 200 grader. 
Koka pastan.
Smörj en ugnsform.
Blanda ihop övriga ingredienser, samt den strimlade purjolöken.
Lägg den färdigkokta pastan i botten av ugnsformenhäll över tonfisksåsröran,
strö över den rivna osten och sätt in formen i ugnen att gratineras i ca 25-35 minuter.
Servera med en god, krispig sallad och gärna isvatten till!



Det här receptet och många andra hittar du på www.matklubben.se

Kommentarer
Postat av: Karin

Sexuella fantasier? Låter jobbigt :P Om godis alltså. Dont put that candy where it doesn´t belong! :P

2010-10-15 @ 16:13:45
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: Lisa

Nu har vi här konverterat receptet smått till Viktväktar-recept så nu ska här provätas. :D

2010-10-24 @ 16:20:27
Postat av: Sophy

Hur många points blev det per portion? Det kan inte vara hysteriskt fett. :)

2010-10-24 @ 22:39:51
URL: http://sayitloveitscreamit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0