Ironi.

Äntligen är det dags för lite fritid. Fri tid. Underbart. Ihopkrupen på pojkens skrivbordsstol i en tyst lägenhet i en ännu tystare korridor. Det är livskvalitet att ibland kunna höra vad man tänker till fullo. Ikväll är det dags för lagom mycket gung på O´learys med söta JS och lite andra vänner. Hade dessutom tänkt att gå en sväng på stan och leta reda på en halloweenoutfit, men min kropp ville inte samma utan är trött. Så jag lyssnar på den istället och tänkte krypa ner i en mjuk säng med varma lakan i. Om en stund. Jag vill njuta av min tillvaro lite till först.

Har snokat lite i  bloggar som jag kanske egentligen inte borde snoka i och roas. För det är väl det dem är till för egentligen, precis som jag misstänker att några av de ca 20 pers som följer min blogg varje dag egentligen är människor som jag inte känner och som aldrig skulle vilja prata med mig av olika orsaker. Man håller koll. Roas lite av att människor så sällan tar ett steg tillbaka och reflekterar över sina egna handlingar. Men jag antar att det är mycket lättare att skylla ifrån sig. Säga att det är någon annans fel än att erkänna sina egna brister. Ironiskt att folk blir bittra och ledsna när de ertappas med att göra fel istället för att hela tiden sträva efter att bättra sig utifrån de situationer de hamnar i. Och sen gnäller man. Men jag ska inte säga så mycket, jag vet om att jag stundvis är lika dan. Men jag försöker i alla fall förstå. Inte bara slå ifrån mig, tycka synd om mig själv och leva i den förflutna. Självinsikt är ordet för dagen.

Jag vaknade med känslan av att det var torsdag idag, men hade fel. Så nu har jag fått en extra dag den här veckan och jag uppskattar det inte alls. Längtar till fredag, till sittning med söta EA och DL från SovSäx. Det ska bli så roligt att de kommer hit, och det blir förhoppningsvis fest natten lång. Och sen vila. Det känns så väl i kroppen att det var ett tag sen jag tog det lugnt nu. Kramas. Vilja upp sig i kärlek.

En madrass. Närhet. En början....jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0