Höstrusk.

Ännu en någolunda vacker höstdag. Det kan inte vara många kvar nu. Jag känner i min själ hur det blir kallare och kallare. Snart kommer snön. Första dagen det snöar ska jag promenera till skolan har jag lovat mig själv. Snöflingor i håret och på jackan är massa mys.

Jag önskar så att jag hade tid att utveckla alla mina intressen. Just nu är det matlagning och pyssla jag  har abstinens efter. Jag vill göra saker med händerna. Satt på seminarium idag och fick en hejdlös lust att baka hallongrottor och sticka sjalar. Totalt ologiskt, men jag känner att jag behöver göra något för att koppla bort skallen ett tag. Så mycket som snurrar runt. Drömmer om att få tid och råd att sticka fingervantar och mössor, men det blir inte av än så länge. Det är lite för mycket i skolan. Därför hänger jag på stickning/matlagningssiter på internet och drömmer om alla de storverk jag ska skapa när jag bara har den där lediga dagen ni vet...

Vill pilla i mitt rum också. Men det är svårt när jag har snedtak åt båda hållen och ingen av möblerna är mina. Men det kändes bra när EA kom hit i lördags, kastade sig ner i min säng och utbrast "här ser det verkligen ut som hemma hos Sophy". Jag antar att jag har satt min prägel på rummet utan att egentligen tänka på det. Det blir nog lätt så, även fast jag inte har så mycket saker med mig från min gamla lägenhet.

Nu blir det dusch efter raks skattjakt innan det är dags att fortsätta plugga. Fruktsallad ska få avsluta dagen, som belöning för ett väl utfört arbete. :)

Mina hallongrottor ska också få dela fat med discokulor. Omnomnom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0