Höstfärger.

Det är höst på riktigt nu. Alla träden har antagit ett rödgult färgschema, och jag älskar det. Hösten har alltid varit min årstid, då jag trivs som bäst. Höstrusk, promenader i frasande höstlöv och det blir mörkt tidigt. Vaniljljus och kaffe. Och det är så vackert. <3

Bråket med min gamla högskola fortsätter. Nu börjar det fan bli personligt. Det handlar inte om mitt exjobb längre, nu handlar det om att jag anser att de har behandlat mitt ärende fel. Och snart orkar jag inte vara miss nice girl längre....

Men för att kompensera min allt annat än soliga sinnesstämning de senaste dagarna så är det dags att börja peppa på riktigt inför helgens kalas i Skövde. Det är alltid lika trevligt att gå på kalas med andra akademiker, leka lite team-buildande lekar och äta middag tillsammans. Jag ser fram emot det massor faktiskt, trots geografisk plats.

Ska fira pojkens födelsedag också, då han ämnar att fira den under nämnda kalas. Jag tänkte att jag skulle baka en tårta full med lys melk i sovsalen, vilket jag fortfarande inte riktigt vet hur jag ska genomföra, men det ska nog gå bra. Packa ner lite engångstallrikar och sånt och sen är det tårkalas delux. I alla fall i teorin. Dock vete tusan om det egentligen är en bra idé, då grädde + förfriskade studenter lätt kan balla ur. Men för mycket av det goda kan vara fantastiskt, som Mae West en gång uttryckte det.

Nej, lite packning och sen ut till Marieberg för att kanske kanske köpa en liten, onödig present. ;)

mmm....gooodis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0