Djuplodade analyser och inte så mycket mer.

Slö som fan är jag idag. Vaknade kl 7 med ett lagom mått av nervositet i kroppen. Jag var i morse kallad till något alla kvinnor borde göra, men som jag i synnerhet har dragit mig för att göra under alltför lång tid; gå och ta cellprover. Till saken hör att jag verkligen avskyr allt som ens påminner om sjukhus och får smått panik när jag börjar närma mig oundvikliga besök. Det hela gick dock bra, med snäll tant som pratade massor och inte alls var så hårdhänt som de brukar kunna vara. Gå och testa er godamnit folkens!

Resterande dagen kommer att gå åt till pluggande i skolmiljö. Jag har hittat ett par smultronställen runt om i skolans byggnader som funkar utmärkt som pluggmiljöer. Jag är otroligt kinkig med vart jag kan sitta och inte, och jag förstår verkligen inte dem som sitter i långhuset och försöker lära sig något när en miljon människor går förbi och är intressanta. Således så tycker jag om platser där jag antingen får sitta i princip ifred eller ställen där jag kan spela musik utan att få en bok i huvudet av arg medstudent. I skrivande stund har jag precis avslutat en mycket pretentiös essä i engelsk litteratur. Jag skulle kunna skriva vad den handlar om i stora drag, men då skulle ungefär hälften av er somna. Jag njuter naturligtvis i stora drag och känner mig lite grann som Björn Ranelid av någon anledning. Love it.

Sitter nu och väntar på att det ska bli föreläsning, eller egentligen att det ska bli onsdag eftermiddag, då jag får gå hem och njuta av att inte ha mer föreläsningar på torsdag och fredag. Det var länge sen jag hade två dagar i rad som var föreläsningsfria, och jag ska njuta till max. Innan dess har jag två deadlines som båda faktiskt håller på att orda upp sig någolunda. Lyxliv delux.

För övrigt har jag börjat att sticka igen. Just nu har jag fått något ryck och håller på att tillverka en babymössa i fint garn. Nej, jag är inte gravid, gud förbjude, men ungefär nu börjar alla mina vänner yngla av sig och det är alltid bra att ha en arsenal av grejer som man kan ge bort då. Eller så tyckte jag bara att mössan var söt och att jag hade garn och stickor som matchade. Ni får tolka hur ni vill. Mönster hittar ni här.

Nomnomnom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0