Detox.

Nu får det vara nog. Efter en helg av total karatefylla så känner Sophy att det är dags att börja ta hand om kroppen lite. Ingen mer alkohol på en månad, såvida det inte blir något Älghälga. Ingen rökning och inga halvfabrikat. Så det så. Jag känner att det får vara nog nu, med småförkyldningar och allmän hängighet. Fan. Pigg och klad ska jag bli minsann. Så nu har jag ordinerat mig ett myller av vackert förgade grönsaker och frukter, samt nya smakkombinationer och koffeinfri tillvaro. Det sista kan nog för er som känner mig verka lite som att låta bli att andas, men det ska nog gå bra. Vi får hoppas på det.

Omnomnomnomnom....

Vill kunna njuta av hösten och alla dess färger. Det är så sjukt vackert just nu, med den klara luften som gör alla färger lite klarare än vad de brukar vara annars. Sol har vi fått ha ett par dagar nu också, vilket är så otroligt härligt och jag vill kunna njuta av det till fullo. Skövde visade sig verkligen från sin bästa sida i helgen, rent stadsmässigt, och så även Örebro idag när jag promenerade hem från Uni genom prasslande höstlöv. <3

Har äntligen blivit så pigg att jag orkar börja lära mig stan nu. Gå runt och nyfiket leta upp allt som finns, och ta reda på vart allt ligger. Letar väl egentligen främst efter bra pluggställen, eftersom jag fortfarande inte har ett optimalt sådant vare sig hemma eller på Uni. Letar skatter för tillfället också, just nu med pojkvännen som jag släpar iväg så att han får klättra och krypa och jävla sig medan jag ivrigt hejjar på. Det är så roligt att leta skatter, och jag rekommenderar verkligen alla att göra det, så att man kan upptäcka och återupptäcka nya och gamla städer. Man får reda på saker som man aldrig skulle ha vetat annars, vilket tilltalar mitt historienördiga sinne. För er som undrar så är det www.geocaching.com som utgör navet för skattletandet.

Dagens hint....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0